miercuri, 21 noiembrie 2012

Choux a la creme




     M-am gandit sa va prezint astazi o reteta foarte simpla de choux a la creme, pe care am descoperit-o pe siteul www.haisagatim.ro. Am incercat nenumarate retete pentru aceste gogosele, insa aceasta este singura care are un succes garantat, asa ca va invit sa o incercati si voi cu incredere :)
   
  
  


Ingrediente pentru gogosele:

  • 140 grame de faina;
  • 110 grame de margarina pentru prajituri  (eu am folosit si unt);
  • 3 lingurite de zahar;
  • un varf de cutit de sare; 
  • 200ml apa;
  • 4 oua.


 Mod de preparare:

   Se pune apa la fiert impreuna cu margarina, zaharul si sarea. Dupa ce s-a topit margarina, in momentul in care da in clocot, stingem focul, adaugam toata cantitatea de faina si incepem sa amestecam pana cand aluatul se desprinde de pe vas.
   Se lasa un pic sa se raceasca, dupa care se adauga oualele unul cate unul, incorporandu-le bine in aluat.
   Intr-o tava tapetata cu foaie de copt, formam cu lingurita mici gramajoare, lasand un pic de spatiu intre ele (pentru ca vor mai creste) si le coacem in cuptorul preincalzit (la 180 grade pentru cuptorul electric sau la treapta a-2a pentru cuptorul cu gaz) timp de 30-35 min.
   Dupa ce s-au rumenit, se scot din cuptor si se lasa sa se raceasca, dupa care decupam un capacel si le umplem. 






Gogoselele le puteti umple cu ce vreti voi, eu le-am umplut cu crema de vanilie si frisca...





2 comentarii: