joi, 22 noiembrie 2012

Chec cu cacao

   Aceasta reteta de chec o am de la mama mea, careia ii multumesc din suflet pentru ca mi-a insuflat aceasta pasiune pentru gatit si de la care am mostenit abilitatile necesare pentru a ma descurca in bucatarie.
    Este o reteta simpla si rapida, in urma careia reiese un chec pufos si delicos:)





Ingrediente:

  • 5 oua;
  • 1 cana de zahar;
  • 1 cana rasa(nu prea mare) de faina;
  • 5 linguri de ulei;
  • cacao;
  • 1 sfert de lingurita de bicarbonat sau o lingurita de praf de copt rasa (eu am folosit bicarbonat);
  • zeama de lamaie;
  • coaja de lamaie.

Mod de preparare:

Punem oualele, zaharul si uleiul intr-un bol si le amestecam cu mixerul timp de 3-4 min.

 

Dupa aceea adaugam faina, coaja de lamaie si bicarbonatul dizolvat in zeama de lamaie (sau praful de copt) si continuam sa mixam pana se incorporeaza foarte bine faina.


Tapetam forma de chec cu margarina si faina si se adauga trei sferturi din compozitie.


Compozitia ramasa se amesteca cu o lingurita de cacao si se toarna pe jumatatea formei.



Se da la cuptor cam 30 de min, la foc potrivit.

Un mic truc pentru a ne da seama daca este copt checul sau nu (invatat tot de la mama): se inteapa cu o scobitoare, daca se lipeste coca de scobitoare se mai lasa in cuptor, daca nu inseamna ca este facut :)













Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu